Ako sa čo najefektívnejšie učiť nemecký jazyk?

08.09.2015 18:32

Odpoveď na túto otázku, ktorú si kladú študenti i pedagógovia, hľadá aktuálna monografia PhDr. Kataríny Fedákovej PhD. Stratégie učenia sa a ich vplyv na výkonnostnú úspešnosť pri osvojovaní si nemeckého jazyka.

Po úvodných kapitolách, ktoré sa sústreďujú na najvplyvnejšie teórie učenia sa, problematiku autonómie učiaceho sa a stratégie učenia sa ako i jednotlivé demografické, osobnostné, kognitívne, motivačné a afektívne faktory, ktoré stratégie učenia autorka prezentuje vlastný výskum v dvoch oblastiach. V 1. výskumnej oblasti ide o skúmanie strategických profilov na výskumnej vzorke 98 študentov nemeckého jazyka v 1. ročníku VŠ s cieľom zistiť, ktoré skupiny, resp. ktoré jednotlivé stratégie učenia sa respondenti používajú. V 2. výskumnej oblasti sa skúma, či pre zvolenú výskumnú vzorku existuje vzťah medzi používaním stratégií učenia sa a úspešnosťou pri učení sa nemeckého jazyka. Hypotézy o tomto vzťahu autorka overovala pomocou c-testu a štandardizovaného testu TestDaF. Zistené kvantitatívne údaje sú štatisticky spracované a interpretované s ohľadom na teoretické východiská ako aj doterajší stav skúmanej problematiky.